Wednesday, June 1, 2011

pustakawan cemerlang...!!!!

memndangkan aku ngah praktikal..
aku serba sedikit tau mcm mane jadi librarian yg sebenar..
sebelum ni aku blaja dalam kelas jewp..
bukan secara praktikal atau aku alami sendiri..

so, aku search serba sedikit mcm mane nk jadi pustakawan yg oke ;p

1. setiap pustakwan mestilah sentiasa positif di dalam menghadapi dugaan.sabar tu penting untuk layan kerenah pengguna.. manusia ni macam2 ragam... so, kene la layan.. pengguna kan sentiasa betoll..

2. pstakawan pom patut tau pasal pengajaran dan pembelajaran.. lebih kurang cm cikgu gak..aku pom ade blaja gak dulu...bukan ape, nanti da jadi librarian, kite pom kene ajar users gark. contohnya ajar user nk cari n gune maklumat tuh...

3. kebolehan mendengar pom penting gark..bukan ape, nanti user nk pape, kite sbg pustakawan kene dengar dgn teliti ape yg user nak.. takde la salah bg maklumat kat user..

4. bertanggung jwab.. mean xbagi kerja kite pade org..hurmm...semua keje patut bertanggung jwaba,kan??

btw, byk agi cm ner nk jadi pustakawan yg baik..ni yg basic je la.. aku xnk la copy paste.. byk BLOG yg bg tips jadi pustakawan yg OKE.. sumer berkaitan nan pustaka pom leyh tahu.. contohnyer:

by::cik chachers
a.k.a assez.chachers



2 comments:

Gisele Soo Jaquenod said...

poyos la kau ...

5. pustakawan mestilah berfesbook 24jam...

cik chAcHers said...

berfesbuk adalah kewajipan sbb kite tidak BERGAJI..ahahaha