Sunday, June 26, 2011

bila hati merindu..

jam da tunjukkan pukul 3.05 pagi.. masih lagi tidak dapat MENIDUR.. mengapakah malam ini mata ini sangat degil untuk menutup...??? walhal pagi tadi aku bangun agak awal..bukan KEBIASAAN dapat tidur lewat dan bangun lewat seperti di kolej dulu.. naseb lah ade my broadband...dapat juga aku mengupdate blog ini... thanx to SEPET sebab sambungkan balik bb ni sampai sanggup call adib..:)
laptop aku digodam...!!! of course la benda yang aku akan sentiasa tengok adalah gambar..!! rend0onya pada mereka2 yang penah hadir dalam hidup aku...!! 
rindunyer pade family aku di kampung..!! rindu untuk kacau2 ikhmal, rindu untuk dikacau oleyh ikhmal...! rindu nk bersama mak kat dapur,,!! rindu untuk mendengar lawak jenaka abah,,!! rindu untuk bergosip dgn kakak2 aku..!! rindu untuk mengada-ngade dgn adik2 aku,,.!! rindu nk dengar keriuhan budak2 kt rumah aku..!! rindunyer pada kawan2 sekolah rendah, sekolah menengah dan kawan2 puncak... 
sekolah rendah, rindu pada zaman kanak2 aku... rindu untuk berjalan ramai2 ke sekolah...!! rindu untuk berlari bersama kawan2...
sekolah menengah,..!! rindu untuk prep tiap2 mlm.. untuk fly hanya kerana lapar di tengah mlm..ahaha! rindu untuk menjdai junior dan senior pade minggu orientasi..sebab aku agak suke mengampu senior! ;p. rindu pada clasmate yg sentiasa happening dan sangat sporting..!! rindu pade geng2 asrama..!! rindu untuk mengorat CHICAH dr tingkat 4 bile dye balik dr sekolah..!! ahahaha! rindu nk buat perangai panjat pokok celagi waktu malam..!! ;p kerana aku agak nakal semasa di sekolah..;p
moment di puncak..!!! sgt la di rindui.. rindu untuk melepak kat KERUSI BATU bersama JJB and EPY... rend0o nk berkarok bersama epy...rend0o nk melepak & berplanta bersama cakoy..!! kerana dye jewp melayan kerenah dan aku leyh bermanja lebih2..ahaha! ;p rindu housemate2 aku..!! rindu untuk memasak bersama mereka..!! 
rindunyer nkkeje kt giant..!! rindu nk lepak nan qema.. rindunyer pada insan2 yang penah hadir dengan memberi pelbagai rase dlm idup aku..!!
tapi malam ini, hanya kerana sekeping gambar, aku rindu hamba ALLAH itu...!!! rindu pada dye yang sentiasa membuat aku kembali ketawa jika aku ade tangisan..!!! dye sudah seperti mak aku..!!! sayangnyer, dye hadir dalam hidupku hanya untuk seketika..!! terima kasih,ya ALLAH kerana memberi aku peluang mengenali dye.. alfatihah untuk allahyarhamah..!!! 





by::cik chachers
a.k.a assez.chachers

No comments: