Monday, January 16, 2012

perception

setiap manusia ada pandangan masing-masing...
ada pemikiran masing-masing..
pandangan manusia berbeza.. attitude pom berbeza,kan..??
baru-baru ni aku ade sedikit berconversation with my fren... she told about kelantanese..
sum of her perception of kelantanese are right but sum of it are not..
tapi aku ada terfikir.. kenapa perangai kita sebagai rakyat Malaysia diadili berdasarkan kenegerian.
if pasal makanan, aku rase benda tu normal sebab tu la rakyat malaysia ada pelbagai jenis makanan.
macam negeri sembilan suka makan pedas... kelantan suka makan manis...
sumer tu normal sebab masyarakat dalam satu-satu negeri ada pelbagai etnik.
cara pemakanan pun berbeza mengikut etnik.
attitude pom berbeza mengikut negeri ae..?
if pasal pembangunan, hurmm.. aku no komen la...
bukan orang kelantan taknak pada  pembangunan tapi setiap orang ada sebab tersendiri..
bukan kami tan nak keluar dari negeri kami tapi kami sayangkan tanah tumpahnya darah kami.
di situ ibu bapa kami dilahirkan dan kami dilahirkan..
kami sayangkan negeri kami...hehehe

pakcik aku kata :: kalau botol budu pecah, orang kelantan kata bau wangi.. tapi orang yang tak penah makan budu akan akata bau tu busuk. macam cencaluk gak.. orang melaka kata cencaluk sedap tapi orang kelantan kata tak sedap..hihihi

dear fren::this post is just for fun. bukan nak bahan you. i knoe you think coz you see it.. ahaha! newey, not all kelantanese macam tu oke.. hahaha :P



by::cik chachers
a.k.a assez.chachers

No comments: