Saturday, January 14, 2012

penat

aku penat.. penat dengan kesusahan yang di alami..penat dengan masalah yang mendatang..
kenapa aku tak sesenang orang lain...
mak kata::itu adalah jalan yang telah diletakkan pada kita,,bersyukur dengan setiap pemberianNya..
seharusnya aku bersyukur...masih ada insan yang lebih susah berbanding aku..
seharusnya aku bersyukur masih ada insan yang sentiasa ada bersama aku bila kesusahan.
kalau aku sentiasa diberi kesenangan, adakah aku akan menjadi diri aku yang kini..
semestinya tak... kesenangan membuatkan aku lupa diri..
pastinya aku lupa padaNya, pastinya aku tidak akan berusaha...pastinya aku menjadi insan lagi lemah..
setiap masalah yang kita alami pasti ada hikmahnya..
DIA tidak akan memberi tanpa alasan.. berusahalah wahai diri,, sesungguhnya DIA menguji hambaNya kerana DIA tahu kemampuan diri hambaNya..
di sini adalah permulaan hidupmu.. cekalkan hati.. bersama mereka yang sentiasa bersama kamu.. berusaha untuk menjadi apa yang kamu inginkan... jangan toleh ke belakang. jangan harapkan mereka yang tiada untuk bersama...kerana ini hidupmu dan usaha pada dirimu sendiri..






by::cik chachers
a.k.a assez.chachers

No comments: