Monday, March 14, 2011

kuasa ALLAH

ddisebabkan aku sebok dengan hal2 duniawi thesis aku neyh,
aku x alert dengan isu2 sekitar dunia..
oleh itu, aku lambat tahu hal2 sebegini...
tahu2 je aku tgk membe aku bace akhbar yg terpampang 
"JEPUN DILANDA GEMPA BUMI"
klu xsilap aku la..akhbar aper aku xtgk plak...
aku tahu sehari selepas kejadian.. mean 12 hb.
bukan aku tidak berminat utk tahu, tapi aku terlalu letih.. so layan jewp mata...


Gempa bumi tu berukuran 8.9 pada skala Richter,
yang lagi tragis, gempa bumi tu sebabkan
 ombak Tsunami setinggi 10 meter yang memusnahkan 
bangunan, rumah,  kereta dan kapal.
oleh itu, pihak Jepun ambik keputusan  untuk tutup secara 
automatik 11 reaktor nuklear dan 
pastinya sedikit sebanyak menjejaskan kedudukan ekonomi negara.

sumer tu kehendak tuhan..
Dia mampu lakukan apa saje..
supaya manusia sedar dunia ni milikNya
Malaysia ni paling teruk pom tiap2 tahun banjir besar..
tu pom certain2 kawasan jewp...
nauzubillah.. mintak jaoh dari malapetaka..

No comments: