Tuesday, May 29, 2012

awesome cuppies

assalamualaikum..!

wah! almost a month aku biarkan blog ini. tiada masa dan tiada cerita untuk di rapukan. hari ni aku datang dengan satu cerita yang aku agak obses! im obses with cup cake.! yes! kawan aku mintak tolong untuk tempahkan cup cake sempena hari guru. dye nak bagi kepada pasangannya. mulanya aku nak tempah dengan kenalan TMIS.  tapi kawan aku ni nak design sendiri. dye ni agak teliti juga la.. nak buat edible image. kenalan TMIS aku bagitahu printer untuk print edible image rosak. di mana harus aku cari..? aku rasa bersalah sebab pertama kali kawan aku  minta tolong hari tu, aku tak dapat tolong. so, kali ni aku rasa perlu la aku tolong. aku pun menggoogle la.. nak cari area yang dekat-dekat la konon. jumpa la satu blog ni. ya ampun. dye ada pelbagai design. semua cantik-cantik.
 aku call untuk bertanya. owner tu bahasakan kak aini. kak aini tu suruh aku hantar dulu design yang aku nak tempah. after email, dye kata boleh. dye letakkan harga. deal dengan kawan aku, kawan aku kata oke. yang aku kenal, kawan aku ni tak kesah pasal harga. yang penting kualiti. hasilnya sangat memuaskan. semalam (28 may 2012) da ambil cuppies tu. 





tapi seriusly aku sangat-sangat obses. setiap hari kalau ada kelapangan, mesti aku akan menggogle cuppies. aku nak makan, rase macam tak sampai hati pula. cantik-cantik design cuppies ni. yang aku terkejut, kak aini ni buat kek berbentuk barbie.! owesome! ehehe! 
oke! rajin-rajin, terjah la blog kak aini - my baby deco
yang kenalan TMIS aku ni, kak yaz namanya. bukan sekadar cake, ade door gift, apam polka dot, macam2 la. singgah la di blog dye - coklat sisters

besides! aku pun gila nak buat kek. malam tu tetiba datang kat kepala otak nak try buat apam polka dot. bile bagi cadangan pada sue, dye pun setuju. kami mencari bahan la malam tu. tapi kami punyer barang tak banyak. so, nak buat yang besar terus. tapi bukan apam yang jadi. sebab yang terjadi adalah kek gebu...
tadaaaa...!  :P


in just 2 days, hanya tinggal pinggan..! ahaha! and right now aku sedang menuggu kek mentega tanpa telur untuk masak! weee..! tak taw la sedap ke tak..ehehe! tapi da tak sabar nak merasa! 
jumpa lagi kalian :)


by: cik chachers
assez.chachers



No comments: